Ploomistruudel




See postitus on täielikult pühendatud Onu õele. Miks? Sellepärast, et ta kiitis väga heaks minu liigses katsetamise tuhinas valmistatud ploomistruudli, mis mulle endale eriti ei meeldinud. Ploomistruudli retsepte otsides jäi kõlama, et leib rõhutab ploomi maitset ja täidises võiks riivsaia asemel kasutada hoopis riivleiba. Mulle jäi sellest muidugi väheks. Ma mõtlesin, et teen kohe hästi leivase struudli. Tegin taigna rukkijahust. Lõpptulemus sai minu arvates liigagi leivane ja hapu. Kuigi ahjusoojalt oli isegi päris mõnus. Panen siis kirja, mis ja kuidas. Muidugi ma ei ole kindel, kas mäletan enam nii täpselt...
Täidise tegemisel võtsin eeskujuks Maru ploomistruudli.

Vaja läheb:

150 g rukkijahu
0,5 dl sooja vett
25 g õli
1 tl äädikat

Täidis:
parasjagu palju ploome
(ostsin turult kilo, sõin päris palju ära, aga pool kilo kindlasti :)
peotäis kreeka pähkleid
3 spl suhkrut

3 viilu leiba
75 d võid
1 spl fariinisuhkrut
1 tl kaneeli


Kõigepealt valmistasin taigna. Segasin omavahel õli, vee ja äädika ning valasin vedeliku jahu hulka. Sõtkusin ja jätsin sooja seisma. Ma ei ole kindel, kas rukkijahu puhul on üldse mõtet äädikat lisada, sest taigen oli ka peale kahetunnist seismist väga mure. Äädikas seda elastseks ei muutnud.
Täidise jaoks panin pannile 3 spl suhkrut. Kui suhkur oli karamelliks sulanud lisasin pähklid ja kuumutasin neid veidi. Kreeka pähkel kaotab niimoodi töödeldes oma mõrkja maitse. Siis lisasin poolitatud ploomid ja kuumutasin veel mõned minutid. Riivleiva jaoks riivisin leivaviilud. Päris huvitav kogemus... Röstisin riivitud leiba kuival kuumal pannil. Lisasin veidi aja pärast suhkru ja kaneeli ning  kuumutasin kuni suhkur sulas. Või tuleks sulatada ja lievapurule lisada. Mina unustasin või hoopis ära. Rullisin taigna (kahjuks liiga õhukeseks, ahjus pragunes katki), valasin keskele ploomimassi, puistasin peale leivapuru ja igaks juhuks veel veidi suhkrut. Tõstsin taigna ääred keskele kokku, keerasin struudli ümber, et liitekoht jääks alla ja määrisin pealt sulavõiga. Küpsetasin 180-kraadises ahjus, täpselt ei mäleta kui kaua, aga arvatavasti 45 minuti kanti. Raske on selle struudli küpsust silmaga hinnata. Taigen on pealt nii tume, et aru ei saa, millal see pealt pruuniks läheb :)

Ma olen endiselt arvamusel, et tulemus sai liiga hapu. Soojalt oli enam-vähem ja magus vaniljejäätis oleks kindlasti asja parandanud. Aga maitsed on erinevad ja mul oli ainult hea meel, et Onu õde külla sattus. Tema arvates läks struudel seistes veelgi paremaks.

0 mõtet:

Postita kommentaar