Karamellised ahjuõunad


Jamie Oliveri retsept, mille järgi olen juba kolm aastat ahjuõunu teinud. Minu arvates on need ühed maailma parimad (: No vähemalt sellest õunasordist, mida mina kasutan. Ma nime ei tea, aga sellised punapõsksed, pigem magusad taliõunad. 

Avastasin selle retsepti 2012. aastal, kui Martiinaga Lianni Kokakooli jaoks Jamie Oliveri tundi ette valmistasime. Tookord meeldisid need õunad väga ka kokakooli õpilastele. 
Kuivatatud puuviljadesse võib sellest retseptis suhtuda loominuguliselt, aga või, pruun suhkur, apelsinikoor ja ingver (mõõdukalt!) - peavad olema!



KARAMELLISED AHJUÕUNAD KUIVATATUD PUUVILJADEGA
4 keskmist õuna
50 g võid
50 g pruuni suhkrut
2 peotäit kuivatatud puuvilju (rosinaid, aprikoose, kirsse vm)
2-3 väikest suhkrustatud ingveritükki
ühe apelsini riivitud koor
1-2 sl vedelat mett

Serveerimiseks
200 ml vahukoort
1-2 tl suhkrut
näpuotsatäis kaneeli või mixed spice'i
või vanillijäätist

Mixed spice - segu, mis koosneb erinevatest jahvatatud maitseainetest nagu näiteks kaneel, ingver, vürtspipar, nelk, koriander.

Uuristasin juurviljakoorija otsaga õuntelt südamikud välja. Mulle meeldib suuri auke õunte sisse uuristada, et sisse mahuks palju täidist. Sättisin õunad ahjuvormi.
Täidise jaoks sulatasin väikeses potis või. Lisasin suhkru, apelsinikoore ja väiksemateks tükkideks hakitud kuivatatud puuviljad. Kuumutasin kuni suhkur sulas. Tõstsin täidise lusikaga õunte sisse ja peale (vedelik kaasaarvatud). Lõpuks niristasin peale veidi mett. Küpsetasin 180-kraadises ahjus 45 minutit. Küpsetusaeg sõltub õunasordist. Minul olid kõvemad sibulõunad. 

Jamie soovitab ahjuõunu serveerida maitsestatud vahukoorega. Mul unuses vahukoor seekord poodi. 

Kasutasin neid õunu (:

1 kommentaar: