Kana-juustupirukas

Sünnipäev siis selleks korraks jälle möödas. Kuigi tähistamist jagub veel sellessegi nädalasse. Aga nagu vendki soovis, siis head vananemist mulle :) Kulub ära küll. Otseses mõttes. Kui Onuga Rootsis käisime, pidin pidevalt metroojaamas seletama, et soovin kaks täiskasvanute piletit. No ausõna ei ole laps. Aegajalt tuleb ikka ette, et küsitakse dokumenti ja kommenteeritakse. No mis sa teed. Viimane kord oli juuksur see, kes imestas, et nii noor ja juba laps. Oleks siis ennem mu vanustki küsinud :) Eks ma olen salaja endale kortse igatsenud ja muid imeasju mõelnud, kuidas vanem välja näha, aga on kuidas on. Tegelikult on mul ikka hea meel. Kardan hoopis seda, et jään äkki üleöö vanaks :) Aga seni kuni kätes ramm ja silm selge, küpsetan pirukat. Sünnipäevalauale sai tehtud koguni kaks tükki. Üks kana ja juustuga, teine singiga. Mõlemad on varem äraproovitud ja väga head. Ja see kanapirukas on üks ilusamaid ja maitsvamaid pirukaid, mida siiani teinud olen.


Vaja läheb:

150g võid
3 ja pool dl jahu
pool tl soola
2 spl vett

Kate:
300g broilerifileed
broilerimaitseainet (või lihtsalt soola, pipart)
1 sibul
1 punane paprika
1 väike purk ananassitükke
100g sinihallitusjuustu
2 dl vahukoort
1 muna
2 dl riivjuustu

Jahust, soolast ja võist tegin sõrmede vahel purutaolise massi. Lisasin vee ja segasin ühtlaseks. Surusin taigna vormi põhja ja äärtele (26 cm) ja panin külma. Brolieritükid pruunistasin õlis. Lisasin hakitud sibula ja paprika, praadisin veel umbes 5 minutit. Tõstsin tulelt, segasin juurde nõrutatud ananassi, sinihallitusjuustu tükid, riivjuustu ja muna-koore segu. Kõigepealt küpsetasin põhja 200 kraadises ahjus 10 minutit. Siis valasin peale täidise ja küpsetasin piruka valmimiseni (täidis oli hüübinud ja pirukas hakkas pealt pruuniks minema) umbes 30 minutit. Varem olen põhja niisama eelküpsetanud, aga seekord proovisin ära tuntud nipi. Asetasin põhjale küpsetuspaberi (nii suure tüki, et ka ääred said kaetud), valasin vormi kotitäie jämedat odratangu ja panin ahju. Kui varem on põhi kerkima hakanud ja ääred alla vajunud, siis niimoodi toimides saab täiusliku :) eelküpsetatud pirukapõhja. Tangude asemel sobivad ka kuivatatud herned, oad.

0 mõtet:

Postita kommentaar