Trühvlid



Kui ma Kuti käest küsisin, et mis me issile ja vanaisadele isadepäevaks kingime, sain vastuseks: "Kommi!" Mõte hakkas mööda poe kommiriiulit jooksma, aga peatus õige pea, sest sisse sadas uus mõte - ise kommi teha. Ma pole suurem asi trühvlimeister ja sellepärast saigi sellest kommiteost üks Ups!iderohke ettevõtmine. Mässasin koos emaga. Esialgne plaan Kutti kaasata, ei tundunud enam mõistlik. Koostisained oleks siis lihtsalt enne trühvlite valmimist nahka pistetud.


Esimesel pildil olevaid šokolaadi-pähklitrühvleid polnud üldse plaanis teha, sest tume šokolaad pidi kuluma teisel pildil olevate martsipanitrühvlite katmiseks. Aga võta näpust. Mina olen alati kogemust oma parimaks õpetajaks pidanud. Ei loe, et olen eelnevalt raamatutest tarkuseterasid noppinud, ikka on vaja risti vastupidi teha. Valasin kuuma koore sulanud šokolaadi peale, et seda vedeldada. Ups! Juhtus see, mida raamatust lugenud olin. Šokolaad läks tükki ja kõvaks. Lubasin endale, et enam ma kunagi nii ei tee, sest nüüd tean kindlalt, et isegi pisike tilk vett on võimeline kõik ära rikkuma.
Puistasime tükki läinud šokolaadi sisse purustatud röstitud sarapuupähkleid ja ema valas törtsu kangemat kraami ka hulka. Ma ei pannud tähelegi, mis pudeliga ta seal ringi askeldas, oli see nüüd konjak või mis... Vormisime siis pallikesed ja veeretasime küpsisepurus. Jahedas seistes muutusid need trühvlid päris kõvaks. Eks nad olid tegelikult ühed suured õnnetusehunnikud algusest peale, aga maitsesid sellest hoolimata hästi.

Minu lemmikud olid martsipanitäidisega trühvlid. Nende tegemiseks kulus u 200g martsipanimassi, 40 g röstitud sarapuupähkleid, 100 g tumedat šokolaadi. Martsipani mässisime ümber terve pähkli ning kastsime pallikesed kahvli abiga sulatatud tumeda šokolaadi sisse. Neid komme aitas Kutt ka teha. Tema puistas trühvlitele värvilisi kaunistusi. Kui trühvleid jahedasse transportisin, sain aru, et mõni minut veel ja lõikelaud oleks lõplikult kärssama läinud. Ups! Olin selle kommide šokolaadi kastmise ajaks kuumale pliidiplaadile asetanud.


Valge šokolaadi trühvlid kuivatatud jõhvikatega suutsin ka nässu keerata, kuigi see kooslus on minu arvates iga kell kordamist väärt. Mõnikord ma lihtsalt ei suuda retseptis antud kogustest kinni pidada ja tahan törtsukese üht või teist rohkem panna. Mõõtsin täpselt 1 dl koort potti, aga kuna koorepakk oli veel näpuvahel, valasin natuke juurde... No nii oleks tahtnud, et need maiused veidi kõvemad oleks tulnud. Need said aga nii pehmed, et jäid süües näppude külge kinni. Ups!

Nende trühvlite tegemiseks kulus 200 g valget šokolaadi, 1 dl vahukoort (ma paneks järgmisel korral 0,75 dl), parasjagu kuivatatud jõhvikaid. Koore ajasin potis keema, tõstsin tulelt ja valasin sisse šokolaaditükid. Segasin kuni šokolaad ära sulas ning lisasin siis tükeldatud kuivatatud jõhvikad. Jätsin segu külma tahenema ja tunni-kahe pärast oleks pidanud neist pallikesed vormima. Segu pehmuse tõttu see ei õnnestunud ja kasutasin kahte teelusikat, et midagi ümmargust tulemuseks saada. Peale puistasin veel jõhvikaid.

Tore kogemus oli igatahes. Ja ema sai ka nüüd kindlasti targemaks (: Ja šokolaad pole mingi selline nähtus, millesse niisama kergelt suhtuda. Ta kurivaim on pirtsakas ja temaga peab ettevaatlik olema.

0 mõtet:

Postita kommentaar