Vaarikavõie


Vaarikad ongi varsti otsas. Sellel aastal on tõsine vaarika-aasta olnud. Purgid ja sügavkülm on täis, nüüd vaja veel kõht korralikult viimastest marjadest punni süüa (: Proovisin vaarikavõiet. Väga mõnus! Eriti niisama purgist limpsida.

Palun väga vabandust, et Koopatibi blogi teadmata kadunuks jäi. See juhtus kogemata. Plaanis oli Koopatibi kiiresti ühe õhtuga Virgaks Vispliks muuta, aga siis juhtus üks äpardus teise otsa ja nii ta läks. Igatahes, olen nüüd tagasi! Koopatibi vanad retseptid on endiselt alles - leitavad blogi otsingu kaudu ja ülevalt menüüst retseptide lehelt. Ärge pikka viha pidage! (:


VAARIKAVÕIE

5 dl vaarikaid
100 g suhkrut
2 muna
3 sl toasooja võid

Kuumutasin vaarikaid tasasel tulel aeg-ajalt segades 5 minutit. Surusin marju vastu poti seinu, et võimalikult palju mahla eralduks. Valasin vaarikad sõelale ja hõõrusin lusikaga läbi sõela. Segasin saadud püree hulka suhkru ja lahtiklopitud toasojad munad (ettevaatlikult, peene nirena). Kuumutasin vesivannil pidevalt segades umbes 10 minutit kuni segu paksenes. Mul mulises vesivann ikka korralikult ja kasutasin segamiseks visplit, mistõttu segu läks vahtu ja paksenemiseks kulus üsna vähe aega. Õigem oleks seda rahulikumalt teha 20-30 minuti jooksul, sest liiga kuumas hakkab muna küpsema ja võide sisse jäävad munatükid. Lusikaga segades ei lähe võie ka vahtu ja jääb tumedamat värvi, kui minu oma. Ühesõnaga, ma olin kärsitu (: 
Tõstsin poti tulelt, lasin segul veidi jahtuda ja segasin sisse või. Valasin steriliseeritud purkidesse.
Vaarikavõie säilib külmkapis 1-2 nädalat.



Algretsept Nami-Namist.



0 mõtet:

Postita kommentaar