Martsipanikattega porgandikook




Onu: "Mis see kook maksab?"
Tibi: "Mis mõttes, mis ta maksab?" Ega ma seda poest ei ostnud, ma ei tea, mis ta maksab, mõtlesin endamisi.
Onu: "Mis sellise koogi tegemine maksma läheb?"
Ma ei saanud üldse aru, kuhu ta oma küsimusega sihib. Võtsin seda kui rünnakut ja süüdistust, et ma olen oma küpsetamisega liiale läinud ja kulutan sellele liiga palju raha. Tegin siiski mõttes mõned kiired arvutused.
Tibi: "Ma arvan, et umbes 50-60 krooni."
Onu: "Ma mõtlsein, et kui see väga kallis kook ei ole, siis sa võiksid seda tihedamini teha."
No sellest oleks võinud ju alustadagi! See on Onu poolt juba päris korralik kompliment. Ja tegemist on tõesti mõnusalt mahlase ja magusa koogiga. Inspiratsioon Namist.

Vaja läheb:

2 muna
2 dl suhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
100 g võid
3 dl peenelt riivitud porgandit (kokkusurutult)
2 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl kaneeli
noaotsatäis riivitud muskaatpähklit

Kreem:
200 g maitsestamata toorjuustu
100 g tuhksuhkrut
1 tl vaniljesuhkrut

Peale:
160 g martsipani
safranit
vett
tuhksuhkrut

Vahustasin munad suhkrutega, lisasin riivitud progandi ja sulatatud või. Segasin kuivained omavahel ja valasin segu munavahu hulka. Küpsetasin lahtikäivas koogivormis (18 cm) 175-kraadises ahjus umbes tund aega. Kui kasutada suuremat vormi (24 cm), kus taignakiht jääb õhem, võib kooki küpsetada 200-kradises ahjus umbes 30 minutit. Jahutasin ja lõikasin koogi kolmeks.
Kreemi jaoks vahustasin toorjuustu suhkrutega. Määrisin kreemi koogikihtide vahele. Õhukese kihi määrisin ka peale ja äärtele, et martsipan koogi külge kinni jääks.

Esimest korda elus värvisin martsipani ja proovisin katta tervet kooki martsipanikihiga. Sellest, kuidas martsipani looduslike värvainetega värvida, kirjutas oma blogis põhjalikult Aniitram. Poleks seda postitust, poleks seda kooki :) Esimesed muljed - martsipani värvimine on lihtne, ühtlaseks ja õhukeseks rullimine juba keerulisem ja harjutamise küsimus. 

Leotasin safranit (teelusika otsatäis) pitsi põhjas väheses vees, kuni tekkis tume kollakas-oranž värv. Lisasin värvi tilkhaaval martsipanile ja mudisin martsipani kätevahel, kuni värv jäi ühtlane ja paraja tumedusega. Vahepeal oli vaja tuhksuhkrut lisada, sest martipan muutus värvitilkadest kleepuvaks. 
Rullisin martsipani toidukile vahel, sest minu jaoks tundus see kõige tõenäolisem viis pärast õhuke martsipanikiht koogile transportida. Kuigi ma olen seda martsipani ja suhkrumassiga kookide katmist sada korda YouTube'ist vaadanud-õppinud, on ise tegemine ikka hoopis raskem. Nagu paljude asjadega, mis kõrvalt vaadates lihtsad tunduvad. Aga hakkama sain ja esimese korra kohta täitsa enam-vähem tulemus. 

Pealt kaunistasin tordi vahukoore ja šokolaadist proganditega. Vahukoor ei ole maitse poolest just kõige parem variant (lihtsalt liig niigi maitserikkas koosluses), aga toorjuustukreem sai otsa. Kooki võib süüa kohe, kuid jahedas seistes maitsed tugevnevad ja esile kerkib ka porgand. 

8 kommentaari:

  1. Nii ilus pilt, et kutsub kohe järele proovima.

    VastaKustuta
  2. Näeb väga kena välja ja tundub maitsev ka :) Peaks ka millalgi proovima!

    VastaKustuta
  3. Aitäh! Tasub kindlasti proovida. Ma imestasin kui hästi martsipan selle koogiga sobib.

    VastaKustuta
  4. See martsipan teeb ju lihtsast koogist uhke tordi kohe. Väga peen.

    VastaKustuta
  5. Palun nõu - kui tahaksin teha seda ahjuplaadi mõõtudes, siis kas koostisosade kahega korrutamine annaks õiged kogused? või pigem 2,5? Tänud ette :)

    VastaKustuta
  6. Mina teeksin pigem kahekordse koguse, aga vähendaksin suhkrukogust. 4 dl kindlasti ei paneks. Läheks läilaks, porgand ka magus. Siis lõikaks põhja kolmeks ja teeks kolmekihilise ristkülikukujulise koogi.

    VastaKustuta
  7. Huvitav, kuidas tort maitseks kui kasutada toorjuustu asemel kohupiimakreemi (kohupiim ja vahukoor). Mis arvate?

    VastaKustuta