Väike sidrunikeeks


Tegelikult oli mul plaanis sidrunimuffineid küpsetada, aga sellest tainakogusest oleks ainult neli muffinit saanud. Esialgu tundus, et isegi 18 cm vorm jääb suureks. Vaatasin seda keeksi ja mõtlesin, et kui mul oleks tütar ja tütrel oleks nukumaja, siis korraldaks nukkudele ühe teejoomise ja keeksisöömise pärastlõuna (: Selline armas väike keeks. Retsept pärit raamatust "Kelmikad keeksid"

Vaja läheb:

100 g võid
1 muna
1 dl tuhksuhkrut
1 dl kartulijahu
0,5 dl jahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
1 sidruni mahl ja riivitud koor

Vahustasin toasooja või suhkruga. Lisasin edasi vahustades muna ja sidrunikoore ning -mahla. Lõpuks segasin hulka omavahel segatud kuivained. Määrisin 18 cm vormi võiga, puistasin üle mooniseemnetega, valasin taigna vormi ja küpsetasin 175-kraadises ahjus 45 minutit. Enne ahjust välja võtmist kontrollisin tikuga keeksi küpsust.

NB! Suure sidruni korral piisab, kui lisada poole sidruni mahl. Muidu jääb keeks liiga hapu.

2 kommentaari:

  1. No mis teema selle hapuga ikkagi on? Kutt telefonis ka kinnitas, et "...ei ole hapu, ma proovisin küll." Tundub kahtlane.
    Koopamamma

    VastaKustuta
  2. Taadu arvas, et väga hea c-vitamiini täis keeks. Mina olen ju see, kes armastab ülimagusaid asju ;)

    Ja minu arvates oli sidrun, millest ma mahla pressisin, selle keeksi jaoks ikkagi liiga suur... noh see hiigelsuur sidrun, mida mõnikord poodides müüakse. Aga võib-olla ongi just see normaalne suurus? :D

    VastaKustuta