Vutimunasalat peekoni ja peediga



Onul on töö juures toredad töömehed. Mõnikord toovad nad Onule suitsuangerjat või latikat, mõnikord sealiha, ükskord tuli Onu tomatitega koju. Eile aga olid tal vutimunad näpus. Mul on juba ammu olnud tahtmine teha ühte salatit, mida kunagi külapeal sain. See oli lihtsalt niiii hea... aga selleni ma täna ikkagi ei jõudnud. Kuigi kõik vajalik on juba valmis varutud. Täna proovisin ühte teist. Õnneks mune veel jätkub :)
Ma ei ole suur salatimeister. Minu jaoks on üle kõige ikka küpsetamine, aga siiski siiski. See salat kukkus nii hea välja, et edaspidi on salatite tegemiseks küll paras ports enesekindlust juures. Retsept pärit "Salatiraamatust".

Vaja läheb:

120 g peekonit
12 vutimuna
4 väikest keedupeeti
lehtsalatit (1 pott)
jääsalatit (pool pead)

Kaste:
1 spl valge veini äädikat
0,5 dl oliivõli
1 spl sinepit
0,5 tl soola
0,25 tl musta pipart

Peekoni lõikasin ribadeks, pruunistasin pannil ja panin köögipaberile nõrguma. Salatid rebisin tükkideks, segasin läbi ja panin alusele. Salatilehtedele laotasin peale keedetud ja poolitatud vutimunad ja tükeldatud peedi. Kõige peale läksid peekoniribad. Kastme ained segasin omavahel ja niristasin valmis kastme kõige viimasena salatile. Proovisin praegu meelde tuletada, kuidas ma seda kastet ikkagi kokku segasin ja siis taipasin, et ma ei teinudki seda ju ise. Ema hoopis segas. Aga vahet pole, kes kastme kokku segab, hää tuleb igal juhul ;)


Tõesti mõnus salat. Ainuke asi millega alt saab minna, on peet. Eriti kui osta see keedetud kujul poest, nagu mina seekord tegin. Ostad nagu põrsast kotis. Lausa vastik oli, puine ja hapu. Aga värvi poolest tahtsin ikka salatisse panna. Kindlasti on magusa, krõmpsu peediga tunduvalt parem tulemus. Peekoni asemel võiks proovida salatisse panna näiteks krõbedaks küpsetatud toorvorsti tükikesi.

0 mõtet:

Postita kommentaar