Kaneeli-õuna juustukook



Mul on üks kiiks... lisaks kõikidele teistele kiiksudele muidugi. See kiiks ei luba mul juua piima, millel on tänane kuupäev või süüa ükskõik millist toiduainet, mille pakendilt vaatab vastu eilne kuupäev. Kui ma tean, et sink oli parim enne tänast päeva, siis ei muuda seda minu jaoks söödavaks ei praadimine ega küpsetamine. Rääkimata sellest, et ma seda lihtsalt võileivale lõikaksin. 

Selle kiiksu pärast tahan ma ka kõiki kooke ja torte kohe peale valmimist süüa, kuigi ma tean väga hästi, et paljud neist vajavad pikemat aega "tõmbamiseks". Mind tabab kerge ärevus, kui ma tean, et mõni muna või piimatooteid sisaldav hõrgutis on mitu päeva seisnud (mis muidugi ei tähenda, et ma neid kogemata söönud ei oleks). Aga kui jutt on küpsetatud juustukoogist... ma ütlen seda nüüd väga raske südamega... aga ikkagi ütlen (: ...minu arvates on küpsetatud juustukook kõige parem siis, kui ta on seisnud kaks ööd. Mitte kolm või viis tundi ega ka üleöö nagu tavaiselt retseptides soovitatakse. Küpsetatud juustukooki pole mõtet teha, kui tahad õhtuks külalistele midagi lauale panna. Juustukoogi tegu tuleb ette planeerida. Ja mul ongi kahju, et emale sünnipäevaks tehtud kook sai külmas seismiseks aega ainult ühe öö. Eile õhtul meile kaasapandud torditükk oli täna hommikul tunduvalt maitsvam! Aga kolm ööd seisnud kooki ma sellegipoolest enam proovida ei julgeks (:


See kook on mõnusalt kreemine ja õhuline. Mitte üleliia kaneeline. Õhuliseks muudavad koogi munavalged, mis tuleb eelnevalt vahustada ja siis juustukreemile lisada. Retsept raamatust "The Complete Book of Cupcakes, Cheesecakes and Cookies".

Vaja läheb:

100 g võid (külma)
150 g jahu
1 spl suhkrut
1-2 spl külma vett

Kate:
750g toorjuustu (toasooja)
160 g suhkrut
3 muna 
180 ml vahukoort
1 tl jahvatatud kaneeli
2 õuna (koorimata)
veidi sidrunimahla

Valmistasin koogipõhja. Segasin jahu suhkruga, riivisin hulka külma või ja segasin näppudega purutaoliseks. Lisasin nii palju külma vett, et taigen muutus ühtlaseks. Surusin taina ühtlaselt küpsetusaberiga vooderdatud koogivormi põhja ja asetasin juustukreemi tegemise ajaks sügavkülma (sügavkülma selleks, et põhi eelküpsetamise ajal oma kuju hoiaks).

Kreemi jaoks mikserdasin toasooja toorjuustu, suhkru, kaneeli ja munakollased ühtlaseks. Lisasin vahustamata koore. Vahustasin munavalged ja lisasin kahes osas ettevaatlikult segades toojuustukreemile. 

Torkisin külmunud koogipõhja kahvliga auguliseks ja eelküpsetasin 180-kraadises ahjus umbes 20 minutit (kuni põhi muutub helepruuniks). Jahutasin ja valasin peale toorjuustukreemi. Ladusin koogile õhukesed sidrunimahlaga piserdatud õunaviilud ja küpsetasin 180-kraadises ahjus veidi üle tunni. Jätsin valmis koogi lahtise uksega ahju jahtuma. Katsin koogi köögirätiga ja tõstsin ööseks külmkappi. 

Järgmine kord olen targem:
- lõikaksin õunaviilud fileerimisnoaga hästi õhukeseks. Mida õhemad viilud, seda kenam jääb koogi pind. Õhukesete  õunaviilude ääred küpsevad armsasti laineliseks;
- teeksin äärtega koogipõhja, siis jääb kook paremini "hoidma";
- serveeriksin kooki ülejärgmisel päeval;
- ei serveeriks kooki külmkapikülmana, vaid laseks tal vähemalt pool tundi toatemperatuuril seista.


7 kommentaari:

  1. Nii ilusad on need õunaviilud peal. Polegi selle peale tulnud, et niimoodi võib ka ;)

    VastaKustuta
  2. Väga hea koogi retsept. Talletan selle endale, teen niipea, kui tütrepere külla tuleb. Mulle just meeldivad sellised koogid, mida ma võin eelmisel või veel parem, üle-eelmisel päeval valmis teha, et külaliste saabumise päeval tegeleda sooja toiduga. Aitäh, Sinu blogi on väga meeldiv.

    VastaKustuta
  3. Liisi - tegin ka sellisel viisil esimest korda. Mida õhemad viilud, seda ilusam tulemus jääb.

    Anonüümne - aitäh! Loodan, et kook õnnestub ja maitseb!

    VastaKustuta
  4. Heh, mul ka see sama foobia, et ma ei söö järgmisel päeval eilseid (vanu) toite. Ma ei tee kunagi toitu kaheks päevaks ja eriti kurb on see, et mulle ei maitse isegi endatehtud leib teisel päeval. Toorjuustukoogiga on mul ka see sama päeva teema - ikka esimesel päeval tahan seda. Kui vaja, siis ärkan hommikul vara, küpsetan, jahutan ja samal õhtul naudin. Järgmisel päeval kõlbab veel ka, aga päev edasi läheb juba hirmsaks (olen maitsnud küll).

    VastaKustuta
  5. see õunaviiludega kook on tõesti ilus! olen mõelnud ka.. mõelnud... aga tegemiseni pole jõudnud.... aga Su näpunäidete järgi peaks ikka ette võtma.

    VastaKustuta
  6. Seda peab kyll proovima. kölab nii isuäratavalt.

    VastaKustuta
  7. Palun jõulukingiks!! (ja mulle leivakooki, hihih)


    -KKK

    VastaKustuta