Marineeritud kõrvitsad


Ma ei mäleta ühtegi jõulu ilma kõrvitsasalatita. Ja selleta, et vend ei oleks otse purgist marinaadi joonud. Vaatasin seda alati hirmuga pealt ja tundsin muret, mis kõik tema tervisega juhtuda võib :) Tavaliselt inimesed ju lihtsalt niisama äädikat ei joo. Vend on siiani suur kõrvitsasalati sõber ja on päris nördinud, et tema esimesest tütrest kõrvitsasööjat pole saanud. Õnneks on tal veel üks tütar ja see on küll täitsa isasse :)

Kõigepealt olid vanaema kõrvitsad, siis ema... sellel aastal minu, päris esimesed. Selliseid ei osanud esimese korra kohta lootagi, väga head said. Isegi nii head, et puudu tuli...
Tegin kõrvitsaid paar nädalat enne jõule ja udu nagu ma olen... ei mäleta enam täpselt, millise retsepti järgi. Mäletan, et mul ei olnud nii suurt potti kui vaja ja vähendasin koguseid, aga milliseid küll? Tõenäoliselt tegin selle retsepti järgi, eks siis järgmisel aastal selgub, kas see vastab tõele :)

Vaja läheb:

2 kg puhastatud kõrvitsat
1,2 l vett
700 g suhkrut
1 - 2 kaneelikoort
12 tera nelki
12 tera vürtsi
6 spl 30% äädikat

Hoidsin kõrvitsakuubikuid üleöö külmas vees, et need jääks keetes krõmpsud. Panin potti kõik marinaadiained ja ajasin keema. Lisasin kõrvitsa ja keetsin kuni kõrvitsad muutusid läbipaistvaks, kuid olid veel krõmpsud. Selleks kulus kuni 25 minutit, kui mitte vähem.  Panin kõrvitsad kuuma purki, valasin peale sõelutud marinaadi ja kaanetasin kuumalt.

2 kommentaari:

  1. nii kenad jumekad kõrvitsad. Ma avastasin see aasta, et lisaks minule on ka mu laps tohutu kõrvitsa armastaja. Avasin eile just viimase purgi, õnneks mul on veel üks kõrvits keldris, mis lähiajal oma tee purki leiab:)

    VastaKustuta
  2. See kõrvits oli toorest peast ka väga jumekas :)
    Ja minu poiss ei taha kõrvitsat maitstagi, samas marineeritud kurki krõmpsutab küll..

    VastaKustuta