Kohupiima-laimitort



Midagi pole muutunud. Tormasin eile enne külaliste tulekut veel kiiresti poodi veini järele ja sealt see jälle tuli: "Kas teil dokumenti on?". Ja veel kurjalt, nagu tahaks mind nii väga teolt tabada. Andsin talle andeks, sest tal oli väga piinlik, kui mu sünniaastat nägi. Ta lausa vabandas ja ütles, et ma näen tõesti väga noor välja. Ma ikka mõtlen, et mida see siis tähendab? 15 või? Ma saan aru, et kui dokumenti küsitakse, siis arvatakse, et ma olen noorem kui 18. Loodan, et paistan siis pigem 17 ja poolene :)

Olgu kuidas on, aga eilsetele sünnipäeva külalistele pakkusin kukeseenepirukat, vutimunasalatit (seekord panin salatisse peekoni asemel grillitud toorvorsti) ja kohupiima-laimitorti. Salat ja pirukas tulid kohe eriti head, aga tordipõhi ei saanud nii maitsev, kui tavaliselt. Kasutasin teist šokolaadi ja ajan kõik selle kaela :) Retsept "Tordiraamatust".


Vaja läheb:

12 Digestive küpsist
50 g tumedat šokolaadi
75 g võid

Kate:
3 muna
1 dl suhkrut
250 kohupiimapastat
180 g maitsestamata toorjuustu
1 dl vahukoort
1 laimi mahl
2 tl vanillsuhkrut
125 g kuivatatud aprikoose

Riivisin šokolaadi, segasin selle purustatud küpsiste ja sulatatud võiga. Vooderdasin lahtikäiva koogivormi küpsetuspaberiga (põhi, ääred) ja surusin segu vormi põhja ja äärtesse. Täidiseks kloppisin munad suhkruga lahti, lisasin kohupiima, toorjuustu ja vahustamata koore ning segasin ühtlaseks. Lisasin laimist pressitud mahla (enne riivisin laimilt koore, et seda hiljem kaunistamiseks kasutada) ja tükeldatud aprikoosid ning valasin segu vormi. Küpsetasin 175 kraadises ahjus umbes 80 minutit.

Ikka ma veel ei õpi. Alles tegin ju kohupiimast kooki. Ega ma siis asjata ei räägi, et mul on kehv mälu :D Kohupiimatort tuleb PÄEV VAREM valmis teha, sest siis on ta tunduvalt maitsvam ja mahlakam.

3 kommentaari:

  1. Proovisin järgi:) Kasutasin kohvikoort vahukoore asemel ja natuke rohkem küpsiseid, sest meeldib paks põhi:) Lasin ülepäeva seista ja tekstuur oli super=) Siiski, mulle kui suurele maiasmokale oleks võinud magusam olla, aga külalistele meeldis väga. Toidukile all ja külmikus läks ta isegi paremaks!
    Aitäh hea idee eest!

    VastaKustuta
  2. Ahjaa, tänud ja tervitused Triinu poolt.

    VastaKustuta
  3. Aitäh! Alati on hea kuulda, kui teistel ka õnnestub ja maitseb?

    VastaKustuta