Marjakook


Eile tegin suve alguse puhul marjakooki. Eelmise aasta suvemarjadega :) Retsept raamatust "100 kooki 3".
Kui ma seda kooki esimest korda tegin, siis mõtlesin, et enam lihtsamat olla ei saa. Aga viimasel ajal on tunne, et suurem osa toitudest on tegelikult nii lihtsad, et lausa arusaamatu, miks iga päev tekib ikka küsimus, mida süüa teha.

Vaja läheb:

125 g võid
2 muna
2 dl suhkrut
2 dl jahu
värskeid või külmutatud vaarikaid ja mustsõstraid (või mustikaid)

Sulatasin või ja segasin sisse suhkru. Seejärel segasin sisse jahu ja lahtiklopitud munad. Valasin taigna võiga määritud koogivormi (26 cm), panin peale külmutatud vaarika-mustsõstra toormoosi ja küpsetasin 175 kraadises ahjus 35-40 minutit. Kindlasti on see kook hea värskete marjadega ja mustikatega võib veel ohtlikult hea tulla :)

Ema ostis naabrite käest mune. Need pidid stressivabad olema. Ma ei tea, kui stressivabad need on, aga kollased on küll. Viimati nägin selliseid mune siis, kui meil endal siin maal kanad ringi siblisid. Nii et ma pole juba aastaid "metsikute" kanade munasid küpsetamisel kasutanud. Nii harjumatult kollane tainas tuli, nagu oleks midagi valesti olnud. 

Mulle ei meeldi sõna tainas. ÕS-ist vaatasin järgi, tainas - taigen, mõlemad variandid on õiged. Mõnikord on lihtsalt suupärasem tainas kasutada, aga see seostub mul pigem sõimusõnaga. "Sa oled ikka paras tainas peast!" Ju seda on mulle siis korduvalt öeldud. Ajal, kui meil endal siin maal veel kanad siblisid :D

0 mõtet:

Postita kommentaar